Що таке «мережа формату дрогері»?

Що таке «мережа формату дрогері»?

12.07.2011
Разом зі згадкою про мережу магазинів EVA все частіше виникає поняття «дрогері».
Що це таке і чому вживається цей термін? Все просто: саме в такому форматі - дрогері (drogerie, англ. Drug store) - працює EVA.

Сьогодні ми коротко охарактеризуємо це поняття, а також розповімо і покажемо, як живуть світові дрогері-магазини, що буквально за кілька десятиліть стали невід'ємною частиною світового рітейлу.
 
Дрогері - це невеликі затишні магазинчики площею 150 - 300 квадратних метрів поблизу домівок. Їхній головний асортимент розрахований на жінок і складається із косметики, парфумів, біжутерії, побутової хімії – тобто, найбільш необхідних товарів, що їх можна придбати, вискочивши з хати на 10 хвилин просто «у тапцях».

На Заході пакет товарів, що пропонує магазин, доповнюється продукцією для дітей, їжею для тварин, парафармацевтичними і лікарськими препаратами, продуктами здорового харчування, снеками та напоями. Звичайно, відвідавши дрогері, повністю завантажити холодильник не вийде. Але із базовими потребами такий маркет легко впорається.


Дрогері з'явилися в Європі в 70-ті роки минулого сторіччя. Першими випробувачами були німці.  Саме вони зрозуміли, що задовольняти попит «на швидку руку» - це вигідно. Для дрогері 80% товарообігу забезпечують постійні покупці, які живуть у межах  1 - 2 кварталів від магазину. 5 хвилин ходи - це максимум зусиль, які можна вимагати від місцевого мешканця, який приходитиме за повсякденною покупкою.


Дуже важливу частину асортименту дрогері - магазинів складають так звані ВТМ (власні торгівельні марки, або private lables). Це продукція, що випускається тільки під брендом мережі, і, за правилами, її кількість повинна наближатися до 50% від усього переліку товарів. Випускаючи ВТМ, магазин безпосередньо працює  із виробником, таким чином минає довгі ланцюжки постачальників. При цьому товари можуть бути найрізноманітнішими: від гелів для душу до губної помади і лаку для волосся. До речі, до кінця 2011 року EVA представить близько 400 власних торгівельних  марок, основна частина з яких припаде на декоративну косметику.


А що в Європі та околицях?


Незважаючи на мінімалізм, що властивий дрогері-магазину, споживач повинен отримувати усе, до чого звик, в одному місці
- каже концепція дрогері. Творці допрацьовували свою ідею, формат розвивався стрімко та успішно, і сьогодні філії дрогері є майже у кожної мультімережевої корпорації. Наприклад, світовий оператор цього формату, німецький Schlecker сьогодні  налічує 14000 магазинів, що розташовані від Гренландії до Португалії.

Ось ще кілька прикладів.


Відмінність англійської Boots - чудово розвинена аптечна мережа. Це ще більше спрощує процес покупки (усе можна придбати в одному місці). Сьогодні Вoots об’єднує близько 2000 магазинів.


 




























Вищезгадана мережа Schlecker - лідер німецького ринку дрогері. 11000 торгівельних  магазинів у Німеччині. Загалом компанія представлена в 13 країнах. Schlecker - у переліку 25 найбільших компаній роздрібної торгівлі Європи і 100 найбільших компаній роздрібної торгівлі світу. Усе по - німецьки просто, чітко і доступно.






Ще одна німецька мережа - Rossman. Поки вона програє Schlecker, але активно розвивається. Rossman уважно ставиться до настрою покупців. В одній із філій мережі розташували таблички: «Дійсно добре виглядаєш!» Цікаво, що вони хотіли цим сказати?)






А ось австрійська ДM (Drogerie Markt) починала діяльність як класична мережа дрогері (за асортиментом нагадувала старі добрі господарчі магазини). В наявності були товари для дому першої необхідності: миючі засоби, ліки, що відпускаються без рецепту, засоби для гігієни, тощо. Потім ДМ додав секції здорового харчування і товарів для дітей, а також розширив представленість косметики та парфумерії. У результаті, в магазинах цієї мережі можна придбати майже всі товари повсякденного вжитку. Щоправда, продуктів харчування тут немає.






Переживає бум drug stores і сусідня Польща. Там активно розвиваються національні мережі - франчайзери Koliber, Brawo, Aster. Продовжує захоплювати польський ринок і Rossman. 10 найбільших дрогері - мереж в Польщі  - це  24% цього ринку.

Наша EVA теж зростає і розвивається - вже 136 магазинів. Звісно, нам поки далеко до Boots і дуже далеко до Schlecker, але ж ми існуємо на ринку всього 8 років (для порівняння - Schlecker на ринку близько 35 років). Ми не чарівники, але активно вчимося і діємо.

До зустрічі в EVA!


Будь-яке спотворення інформації при передруці матеріалів заборонено! Посилання на джерело обов'язкове!

Гаряча лінія 0 800 303 700*
*Усі дзвінки зі станціонарних та мобільних телефонів безкоштовні.
Графік роботи контактного центра: щоденно з 08-00 до 21-00..
catalog